Ontdek ons jaarverslag 2021!

Lees over de activiteiten van het Belgische team en de opvallende feiten van PEFC op internationale niveau.

Ontdek ons jaarverslag 2021!

19 april 2022 Het PEFC-systeem

Als per definitie hernieuwbare natuurlijke oplossing speelt het bos een cruciale rol in de strijd tegen de klimaatverandering. Zorgen voor duurzaam bosbeheer, d.w.z. het evenwicht bewaren tussen de ecologische, sociale en economische functies van het bos, is de missie van PEFC.

Vandaag zijn ongeveer 12% van de bossen op aarde het voorwerp van gecertificeerd duurzaam beheer. Daarom stellen wij bij PEFC alles in het werk om onze missie voort te zetten, de belanghebbenden te sensibiliseren voor duurzaam bosbeheer en samen te werken aan de veerkracht van het bos dat wij van de toekomstige generaties lenen.

Wij zijn verheugd u ons jaarverslag van 2021 te kunnen mededelen!

Herontdek in ons jaarverslag:

• Voortzetting van de herziening van de normen voor bosbeheer in het Waalse Gewest.
  • Digitalisering en implementatie van nieuwe tools om bedrijven te ondersteunen bij de transitie naar de nieuwe Chain of Custody-normen.
  • Bewustmakingscampagnes bij voorschrijvers van hout/papier, o.a. via de verspreiding van de getuigenissen van degenen die zich reeds inzetten voor een duurzaam aankoopbeleid.
  • Communicatieacties naar consumenten, bedrijven en lokale overheden.
  • De cijfers en opvallende feiten van PEFC op internationaal niveau...

Download ons jaarverslag 2021

Enkele cijfers:

PEFC & EUDR

Ontdek hoe PEFC zijn standaarden afstemt op de regelgeving van de Europese Unie voor ontbossingsvrije producten.

Samuel Oldenhove

General Secretary